Woede: kijk ernaar, voel het en laat het los

Recentelijk ontving ik een bericht van een hooggevoelige man in de veertig. Ik was geraakt én ontzettend blij dat mijn eboek over woede hem inzichten heeft opgeleverd in relatie tot zijn emotionele ontwikkeling.

Beste Chungmei,

Een hele goede vriendin van mij stuurde mij de link naar jouw Eboek: Ben ik boos, dan mag dat! Het boekje heb ik onmiddellijk aangeschaft en hedenochtend gelezen: een ware eye-opener.

Jouw boekje staat boordevol herkenning. Daarnaast, en dit is voor mij het meest essentiële, heeft het de verbinding gelegd in mijn geest tussen angst, woede en verdriet. Al ruim een jaar wordt mijn leven dagelijks geregeerd door grote angsten voor de dood. Ook heb ik last van paniekaanvallen. Verder heb ik enorm veel somatische klachten: migraine achtige hoofdpijnen, last van pijn in mijn nek, schouderbladen en onderrug, een spijsvertering die niet goed gaat, etc.). Deze klachten begonnen zeven jaar geleden met een trek in mijn nek aan de rechterkant met als gevolg hoofdpijn.

Door het lezen van jouw boekje is mij duidelijk geworden dat de somatische klachten opgeslagen woede en verdriet zijn. Bij beide emoties kan ik niet komen, omdat angst deze blokkeren. Het is voor mij duidelijk geworden dat het erger worden van mijn angsten en somatische klachten signalen zijn dat ik moet leren woede en verdriet te leren kennen en uiten. Mijn lichaam heeft me voortdurend gezegd: laat de woede en het verdriet eruit; kijk ernaar, voel het en laat het los (uit het)!

Door jouw boekje heb je mij enorm geholpen / help je in mijn herstelproces en om die reden wil ik je ook enorm bedanken! Jouw boekje was de ontbrekende sleutel.

Bestel het eboek ‘Ben ik boos? Dan mag dat!’ hier. 


Ontdek meer van Orchid of Life's Blog

Abonneer je om de nieuwste berichten in je inbox te ontvangen.

3 gedachten over “Woede: kijk ernaar, voel het en laat het los

  1. Wow, dit ben ik!! Veel angsten en woede en niet wetend wat ik ermee moet!!! Ik heb zoveel ellende en nu ookal lichamelijke klachten en ondertussen blijf ik hangen (al 12 jaar) in t leven door mijn verleden! Ik ga dit boekje zeker bestellen! Hopelijk helpt t mijn woede te uiten op goede manier 🙂 en ik EINDELIJK een keer vrij ben.

Plaats een reactie