Oerkracht

OERKRACHT

Nee, je bent niet snel bang voor wat er om je heen gebeurt. En je bent ook niet bang om van je af te bijten wanneer het nodig is. Maar waar je wel bang voor bent is om te gaan staan voor waar je in gelooft. De onzekerheid slaat toe wanneer je spreekt over datgene wat jou boeit. Wat jou diep raakt en ontroert.

De opkomende tranen werden weggedrukt. Door de geest. Gedachten als ‘doe niet zo gek, je hoeft je hierover toch niet emotioneel te tonen’ en ‘wat doe je nu raar, je hebt toch een redelijke baan, niet klagen, gewoon gaan werken’.

Ik vroeg naar de tranen die zich niet lieten zien. Tranen vertellen de waarheid. Ja, ik ben bang. Vind ik een baan die aansluit bij wat ik echt leuk vind? Er zijn al genoeg mensen die zich hiermee bezig houden. Ik ben er nu nog niet klaar voor.

Je realiseren dat je bang bent is de eerste stap in plaats van te blijven hangen op “ik weet echt niet wat voor werk ik kan doen”. Een volgende stap is niet gaan zoeken met je hoofd, maar gaan voelen met je hart. Waar gaat je aandacht naar uit? Waar ben je nieuwsgierig naar? De antwoorden kwamen naar boven borrelen. Zelfs nog voor de ademhaling sessie koppelde ze terug. “Ik ga eens googelen naar cursussen die ik boeiend vind. Nu durf ik verder te kijken”.

Van praten naar voelen…

Een stem zo onzeker in het gesprek werd naar de achtergrond geduwd door een luide krachtige klank die duizelingen losmaakte. De energie van woede nam haar klank over; een oerkreet kwam tevoorschijn. “Zo dat was lekker. Ik wil nog een keer!” (En nog een keer en nog een keer en nog een keer)

“Ik voel me sterk.”

Van voelen naar praten…

“Diep van binnen weet ik wie ik ben.”

Amen ✨

Met Com-Passie, 
Chungmei 

Orchid of Life HSP Coaching & Rebirthing 
Landingsbaan: http://www.orchidoflife.nl

Zijn wie je bent, dat is geluk, plezier en ontspanning 

Boek de introductiesessie van 1.5 uur in mijn praktijk in Den Haag of via videobellen. 

Meer lezen over de ontwikkeling van woede in mijn praktijk, bestel hier het eboek Ben je boos? Dan mag dat!

Schrijf je hier in voor de Orchid of Life’s Nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de lezingen en workshops die op de agenda staan.


Ontdek meer van Orchid of Life's Blog

Abonneer je om de nieuwste berichten in je inbox te ontvangen.

Plaats een reactie